djurrätt och hälsa?!

Jag är helt slut i huvudet, vädret är grått och det har inte hänt ett skit eftersom jag bara jobbar och jobbar. Jag gick och la mig nio i går även fast jag är ledig i dag  :(

Jag funderar på att sluta äta visst kött och betydligt mindre kött veckovis sätt. Jag är  ju utbildad och intresserad i/av djurvård utan att vara militant vegan...dessutom är jag intresserad av djurrätt men det finns inget forum för köttätare som är intresserade av att göra rätt för sig i dag det enda jag kan komma på är djurensrätt och dom är lite väl extrema för mig.
 
Jag tänkte försöka mig på att sluta äta gris och kyckling (hehe,ris och kyckling nästan) eftersom dom lever på sämst  sätt innan dom far till slakt och dom har enligt mig otillräckliga regler på hur dom två djuren ska hållas...reglerna är alldeles för otillräckliga för deras naturliga behov.

Jag tycker inte att slakt är fel det man ska fokusera på enligt mig är hela djurets liv i stället, ett relativt naturligt liv.
det här är min tanke om varför slakt inte är fel:

*Förmänskliga inte djur dom vet inte vad som kommer hända och deras flock sluts upp utan den av livade individen och utan sorg om flocken är i rätt storlek (dom är mer logiska på det sättet en människor dom följer livets gång).

*Argumentet: Skulle du vilja bli slaktad själv!? jag har inget mot att bli avrättad om jag inte vet att jag ska bli det för det är ju helt jävla omöjligt när jag inte vet det. Människor tänker kanske i bland "tänk om jag dör" men inte ens det tänker grisarna på. Det måste gå snabbt och transporten och utförandet ska inte vara stressande för individen därför skulle gårdsslakt eller små lokala slakterier där bonden mm kan övervaka utförandet vara bra.

 

eh, vi får se...det är så svårt att inte äta chorre och salami när det bjuds på. Jag har ju redan massa begränsningar i mitt mat tänk känns det som: lite kolhydrater, bara råvaror och nu tänka på mindre kött och mera fisk (jag gillar inte fisk :( )
Jag känner mig lite klar med min bantning eller i alla fall som att jag ska ändra om den. Jag har tappat 12kg och nu vill jag mest träna så jag blir fastare men det är svårt att hitta tid, ork och passande sätt. jag har en liten maskin som jag använder i bland sen cyklar eller går jag till jobbet när vädret passar och jag försöker gå på promenad när jag är ledig men mer en så kan jag inte hitta på. JAG VÄGRAR GYM.



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-01-12 @ 23:01:55
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0