mitt liv och vårdyrket.

jag är snörrig  i bollen och har för mycket saker att tänka på(för nuvarande kapacitet) känns det som men det ser inte riktigt ut så.

Måndag: jobba 8-19.30 lära upp intro, kom ihåg att ta ut p-ringen(väldigt bra uppfinning).

Tisdag: laga mat, fixa gotlands- semestern på interna jobb-nätet och kolla bokningar och sånt. ta det lite lugnt, jobba 16-19.30

Onsdag: tvätta och städa, köpa busskort och lite mat, jobba 16-19.30

Torsdag: laga mat, betala hyran och sånt, jobba 14-21 och kanske ha personalmöte.

Fredag: köpa lite kläder, lämna papper på kontoret , hämta medicin till jobbet, jobba 15-21.

jag har hade benrakningspremiär i går :) 

Men sen är jag ledig och får äntligen ladda lite så vården kan slita ut mig ytterligare
Alla som jobbar mycket O.B borde få ersättning i mindre arbetstid med normal lön i stället, då kanske människor skulle orka jobba inom vården hela livet och ge kvalitet för hjälptagarna.

p.s moderaterna får INTE sänka skatterna! kan dom som inte tycker om skatter flytta nån annanstans (tex Amerika) där dom kan gynnas för att dom vill mygla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg din kommentar på Alex Schulmans blogg, att du förmodligen skulle röka under graviditet och jag undrar bara - är du helt jävla körd i huvudet eller? Hoppas du aldrig får några barn. Barnmisshandel kallas det, rökning under graviditet! "När du röker drar du in många skadliga ämnen som tas upp av blodet och förs runt i kroppen.









Dessa ämnen når fostret via moderkakan och navelsträngen.



Jämfört med den rökande mamman tar fostret i sitt blod upp dubbelt så mycket kolmonoxid.



Om du röker en cigarett motsvarar det två för barnet. Kolmonoxiden tränger undan syret i blodet. Nikotinet i cigarettrök och snus drar samman blodkärlen i moderkakan. " osv, osv. Tänk på det...

2009-05-28 @ 06:48:06
Postat av: Anonym

Blir bara så jäkla arg, hoppas verkligen att du drev...

2009-05-28 @ 06:49:47
Postat av: hunter

jag hoppas också att jag inte blir gravid.

2009-05-31 @ 20:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0