jag är mot abort!

HI HI, HA HA, HÅ HÅ!
Jag hade bara lust att skriva om något provocerande i dag!

Igår och alla andra dagar jobbade jag och städade lite OCH gjorde gravad strömning *stolt*. Jag har försovit mig två dagar i rad nu visserligen till ingenting eftersom jag jobbar kväll men jag tycker inte om att vakna elva eller tolv på dagen och må skit. I går hade jag ångest över att jag ska va ledig i fyra dagar (jävigt onödigt) för att jag inte vet vad jag ska göra man kan ju alltid hitta nått att må dåligt över.

Jag läste pojken i glaskulan i går och nu är jag fast vilken vacker blogg!

Får det smaka med en lista på onödiga saker?

när jag får tillbaka på skatten ska jag:
*köp ett par snygga jeans
*skaffa glasögon
*ge djani lite resten(tror jag) eftersom jag lånade lite till insatsen på lägenheten.

I dag vill jag:
*göra köttbullar
*träna
*duscha(ja, jag är äcklig som inte duschar vare dag och tvättar hårt en gång i veckan typ)
*gå på promenad
*boka tid i tvättstugan
*försmudligen blogga?
*läsa mina efterlänkade böcker :D

i morgon ska jag:
*åka till stan och:
-kolla på lindex eftersom jag har presentkort där, efter en baddräkt eller en klänning
-köpa ett nytt favorit skärp
*ha sällskap på kvällen av gravida vänner

jag ska även göra något somrigt i helgen typ, grilla, picknick eller tvinga mig på nån som har landställe och få massage.




OK, jag är mot abort.
Jag tycker inte att abort är rätt men jag vill naturligtvis inte att det ska vara olagligt eller svårt på nått sätt för dom som gör det (har hör historier om elaka abort sköterskor!). Jag känner lite så som en frikyrklig präst från Sundbyberg sa i nått inslag om homosexualitet(observera den fina källför-klaringen). gammal och grå och frikyrklig det bådar inte gott tänkte jag men han sa: jag har inget mot homosexuella men det är fel för mig, jag personligen kan inte förstå det. typ, accepterar det men det är inte rätt för mig.

Fast jag kan förstå abort och det är ett viktigt beslut som bara en kvinna kan göra om sin egen kropp och sitt eget liv. Det är lite synd om männen i den situationen men det går inte att hjälpa.

För mig skulle det vara fel med abort om jag var över 18år gammal. För mig spelar det ingen roll om jag skulle råka vara hemlös(bo hos pappa), arbetslös och singel. För mig är dom skälen inte tillräckliga, inte i vårt samhälle. Allt det där kan ordna sig i efterhand.

Jag vill också påpeka att jag faktiskt inte vill ha barn och jag har ytterligare en mer flummig hippie tanke runt hela frågan den är svår att förklara ingående(eller så orkar jag inte försöka). Typ, allt händer för en anledning i alla fall dom stora sakerna som livet och jag är inte större en dom!?

Jag skulle heller aldrig yttra dom här åsikterna till någon vän eller nån annan för den delen som precis ska eller precis har gjort abort. Vet i fan om jag ens skulle berätta mina åsikter till någon som stod och vägde dom två alternativen( iså fall skulle det krävas en enorm försiktighet).

En annan anledning att jag aldrig kommer att göra abort är att jag kanske ångrar mig. Jag har hört att föräldrar som har gjort abort och sen skaffat barn senare kan helt plötsligt börja ångra aborten och det låter jobbigt. En annan sak är jag tror inte att man ångrar sitt barn, jag har en kompis som inte visste att hon var gravid fick veta och två veckor efter det trodde hon att hon skulle åka till sjukhuset med akut missfall. Precis som jag hatade hon barn(jag gillar inte människor över huvudtaget men individer där mot). Min vän fick en jättefin son som gick bort några månader efter förlossningen. Hela upplevelsen förändrade naturligtvis hennes liv men det jag tänkte komma fram till var att efter att sorgen la sig ville hon ha barn. Man vet aldrig om man kommer vilja ha barn i framtiden, det går inte att säga jag vill aldrig ha barn....så det har jag slutat med. Min vän har en son på ett år nu frisk och kry och kanske sötast i världen :)



Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj, det var ett långt inlägg :D btw, fin blogg ;)

2009-05-07 @ 15:31:19
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: hunter

blir ju lätt så när man inte har bloggat på ett tag och har en hel dag fylld med ingentig :)

2009-05-07 @ 15:49:02
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag håller nog med dig ganska bra. Men det är ju bra att alternativet finns.



Sv: Kenza? Skulle hon ha många läsare om hon inte såg bra ut? Skulle hon ha det om hon gick upp 20 kg? Nej, jag tror inte det. Människor är äckligt utseendefixerade.

2009-05-14 @ 21:25:08
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0