Sjuk,helgen och barn.

Nu är jag sjuk IGEN!sitter här och dricker kaffe och har missat att gå till tvättstugan, jag skulle behövt städa lite också men det slapp jag visst tack vare sjuk-guden.

 I torsdags kom två vänner (dom som gifte sig på nyår) till mig och bodde till söndagen för att jobba i Stockholm det var mycket trevligt. På torsdagen gick vi på demonstration i Jordbro mot nazism och sen gick vi och åt kina-mat. På fredagen jobbade vi allihop så det blev en liten öl på kvällen sen gick vi och la oss. På lördagen hjälpte jag frugan att beskära träd på förmiddagen, det är hennes jobb och sen åkte vi och handlade fast bara på stinsens vilket söööög. vi åkte till Coop och ICA Maxi också för att fördriva tiden eftersom maken var på politiskt möte och vi skulle hämta honom senare.
   
Skor från ICA Maxi för 79spänn 
                                                                          Linne från Coop för 99 spänn men små hjärtan på jättegulligt
                                                                          och jag ser  inte så fet ut i verkligheten

och så köpte jag en fin hoody också på ICA Maxi men den pallade jag inte ha med.
 
Jag blev jette glad på fredagen eftersom jag har lyckats gå ner i vikt efter en längre stagnation trots att jag bantar(nu har jag bara 3kg kvar!) men det kändes rätt löjligt och trivialt när vi kom hem och frugan tog ett grav-test! Det är ju kul att få va med om alla stora händelser i en nära kompis liv på det här sättet, han har velat ha barn länge och det är skönt att det händer på rätt sätt med rätt person och i rätt tid och allt. Nu kommer alltså en till kompis bli förälder vilket får en att tänka på sin egen situation.. för min del måste det nog bli till av ett misstag för att jag ska få barn, tänk om man ångrar sig när det är försent och inte kan få barn längre...fast jag vill ju inte ha barn...svår fråga.

Jag ska försöka göra lite nyttigare saker i mitt liv har jag bestämt mig för typ: promenera i skogen, måla mer och läsa böcker fast då kanske det vore bra att skaffa glasögon vilket jag inte skulle ha nått mot det skulle va rätt kul faktiskt men jag är för snål och drar ut på det.


Bild från torsdags promenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0