Inte Anjuna, Indien 2

Jaha, nu är man sjukskriven i en vecka pga magen så jag kan blogga lite mer nu om jag orkar. Jag hade det jette trevlig i lördags fast det inte blev nån utgång, bara jag min kompis och hennes syster men det blev lite avslöjanden av fel sort om en nära vän som jag kanske ågrar. Kan man ångra att man "skvallrar" när någon säger "jag vet endå att det är så du behöver inte svara på det"?

OK! indien.
Vi tänkte åka upp till norra Goa och skotra runt lite vilket ju åter kul men vägarna, vägskyltarna(som inte finns) och kartorna gör det mindre njutbart vissa stunder. När vi var framme i Anjuna efter att ha krånglat oss fram på småvägarna möttes vi av droger,droger,droger varenda försäljare drog tag i oss och erbjöd oss droger och som äkta försäljare ville dom helst inte ge upp. Väl nere på stranden värkade det mest som att pundare och disco-småglin bodde där så efter lite bad och lunch och lite underhållning av en ko som vägrade lämna en gubbes lunch i fred tills han jagade den med sitt parasol åkte vi vidare till Vagator.

 
Vagator är  en väldigt vacker liten strand där vi bodde i en hydda på "paradice on the eart" uppe på klippor. vi hörde musik på kvällen och tänkte att det va nått slags disco i närheten så vi gick och åt  middag och tänkte att vi kunde gå dit sen men när vi väl skulle gå dit hittade vi inte så vi gick till sängs. På natten gick jag på toa(man delar på toaletter är man bor i hydda) och plötsligt prasslar nått till, det var seriöst den störsts råttan jag nånsin har sätt typ lika stor som en katt!
Dagen efter låg vi på stranden  och då var det min tur att få en ko attack fast jag tyckte mer att det var roligt och lite mysigt med ko besöket men strandförsäljarna jagade bort den :(   Vi frågade en skön lirare på stranden  om det fanns ett disco och mycket riktigt det finns ett disco som heter "the 9 klubb" och pumpar brutal goa trans men det är bara öpet till kl9 "haha,till 9!" tänkte vi. När kvällen kom gick vi till discot men efter ett tag blev musiken för brutal och vi gick hem och hade filosofiska diskussioner.
kvällen komentarer:

-Det är det min apa gjorde nu! (dansade benny hill medan den väntade på min nya ordmaskin)
-Han är myggornas tom cruise (mosquito impossible)
-Vi är människor för att vi festar (plus att vi har hattar)
-Det är fest mellan raderna på din kjol.

Slutsatsen blev att det räckte med disco till kl9.
Det enda jobbiga med Vagator var strandförsäljarna på vissa stränder är dom lite mer påflugna men andra.







Dagen efter lämnade vi Vagator och  tog en m väg för att titta på Old Goa som var huvudstad när Goa var portugesiskt, det var en indisk tappning på gammla stan. Vi svängde förbi st fransis kyrka och där blev i fotografrerade av indier mycke märklig men ganska vanligt varför vill man posera i ett foto med nån man inte känner? Det blev lunch i något som jag har för mig kallades Satsulim där skulle jag kunna tänka mig att bo nästa gång fast det blir nog "hemma " i Carmona endå.
Väl hemma skulle jag tappert tvätta upp lite kläder speciellt en av janis vita skjortor och vill bara påpeka att Y3 som funkar på alla fläckar i sverige inte funkar på indisk smuts.
På kvällen gick vi ner till Connys(Casmys) och där börjades det... Conny hade sen den dagen för vana att fylla oss med Fenni dessutom "locally made fenni" altså hembränt efter middagen. Fenni görs på kokosnöt eller chasewäpple. vi blev fulla och bråkade, på natten drömde jag en hemsk mardröm så dagen efter känndes lagom tung. På eftermiddagen åkte vi och handlade mat och sen gick vi på promenad på stranden där låg det ett delfin kadaver det var den enda delfinen jag såg på hela resan.

Sen var det fredag inte för att det har med nått att göra men men. vi gick och badade vågorna var enorma mer en så hände inte, i Carmona läser vi mest böcker ligger på stranden och till och med ser på TV! vi går på Connys varje kväll och dricker, snackar skit med Conny och är glada. förutom att min styfmor fick veta att hon ska bli mormor på alla hjärtans dag hände det inte mer en så.


Alla hus är väldigt färg glade om dom inte är ruckel.




på måndagen åkte vi till Kanataka(staten under Goa) men det skriver jag om nästa gång för nu är jag trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0