bantningen och icke-rökare ÄR dåliga medmänniskor.

Jag är irriterad på 2½ saker.

Nu när jag har gått ner i vikt så får jag oönskade kommentarer
 
En kommentar jag får är du behöver inte banta....Ok, så det är helt okej att jag hade minst 15kg övervikt(innan jag började) men om man försöker hålla vikten på ett sätt (det enda sättet) som funkar för mig då bryr man sig för mycket om sin vikt helt plötsligt som om det vore enbart för utseendet jag håller vikten?!
En annan kommentar som blir lite av en gömd diss är: ohhh, har du gått ner i vikt va fin du är! eller: du ser ut att må så bra ut nu! Jag är ledsen men vikten har ingenting med hur jag mår att göra, jag får god lust att bli anorektiker bara för att visa hur bra smala människor kan må...varför skulle vikten sitta ihop med måendet, så ytlig är inte jag och det hoppas jag att folk i min omgivning ska förstå.
Jag måste välja bort mat i bland på grund av mitt jobb och så är det bara, jag kan inte styra min diet enbart med motion som vissa andra kan då kommer jag att jojja varje månad eller vara sjukt stressad och utsliten. Jag måste reglera vad jag äter med hur aktiv jag är(tyvärr). Jag har kunnat äta vad som helst men då hade jag ett annat jobb, andra tider och bla bla bla bla. skit samma.


   

Jag undrar hur i all världen man kan ens föreslå att ta bort rökning på uteserveringar. Jag kan gå med på restauranger har en rökfri del det vore till och med kanske smart men annars får ni fan skärpa er!

*Vem har dött eller ens fått sämre hälsa av att sitta på en uteserveringen bit ifrån en rökare.

*Man sitter i avgaser och överkonsumerar gift(alkohol) och röken är det som är hälsofarligt, allt är ju hälsofarligt nu för tiden en då.

*icke-rökare kan vara riktiga äckliga förtryckare. Jag skulle aldrig be någon med stark kvävande parfym att gå någon annan stans när vi tex väntar på bussen, jag är överkänslig(allergisk) mot starka parfymer så jag flyttar på mig. Jag menar inte att icke-rökare ska flytta på sig jag står alltid en bra bit från busshållplatsen när jag röker...och i bland kommer det nån riktigt pantad jävel och ställer sig precis brevid och hostar(nästan för att markera), vad i helvete gå och ställ dig på busshållplatsen med dom som inte får rök på sig! total förföljelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0