disney-prinsessorna är i allians med djävulen

I går på jobbet diskuterade vi disney-prinsessor och jag fick faktiskt medhåll i att disney är djävulens påfund(och nazist)!
Det finns få bra kvinnlig förebilder i disneyfilmerna...prinssesorna har inte ens starka mammor, dom är oftast döda och dom enda kvinnorna som är nått att ha egentligen i dom där filmerna självförtroende-mässigt är skurkar, sjöhäxor och onda styvmödrar. Dom enda acceptabla disney-kvinnorna är egentligen Skönheten och pocahontas dom andra suger ju rent ut sagt! Lilla sjöjungfrun irriterar mig allra mesta en 16åring som stawlkar en 21åring och sen blir dom tillsammans och inte nog med det pappan bah: visst gör vad du vill men en 21årig främmande man! va fan är det för saga?konstigt att tjejer blir som dom blir. Tackar vet jag Terry pratchett.


Föresten, jag har hört att:
Tim burton ska göra en "Alice in wonderland"
och att det ska bli film av Hunter S Thompsons "rom diarys"
det blir nog riktigt bra filmer.

Nu är det sol och fint ute så nu ska jag nog....spela lite Sims.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0