Generationskriget...

Jag har jobbat,jobbat och jobbat mycket just nu och mer kommer det bli jag kommer nog inte hinna blogga på ett några dagar nu vilket ju är bra (betyder att jag har vettigare saker för mig). I helgen ska jag: ja, jobba! och vara hundvakt.
Jag har vänner hemma hos mig igår och idag(fin fin grammatik) så jag har varit/är underhålld av imponerande bajs och sperma i trosan diskussioner
Nu har jag städat och vårstädat vardagsrummet eftersom jag är ledig i dag. Jag har precis satt mig vid datorn i solen och känner att jag har ont i ryggen(från jobbet) och att jag egentligen borde gå ut på promenad vilket jag kanske gör när jag har skrivigt klart *hehe*

Dagens irritations moment är den här skit artilken.
Varför uttalar sig Amelia om nått hon inte förstår. Visst finns det miljöskadade stolpskott i min generation men jag har sällan träffat nån i min ålder som skulle tacka nej till ett jobb för att det inte var tillräckligt "räckmackigt", man är glad att få jobb -vilket som helst och en hyresrätt skulle ju inte sitta fel.
Finns det inga stolpskott som är 40talister kanske?

som 80talist är man glad om man får halvtidsjobb och en andrahandslägenhet(kanske av en gniden 40talist som behållit sin gamla lägenhet och hyr ut den skyhögt) i 3 månader. Att försöka plugga ska vi inte ens tala om.

Det finns inga säkerheter för oss och jag undrar vad Amelia tycker att vi ska göra?



Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0