Sveriges höga hästar

Jag blir lite irriterad på Sverige, i bland känns dubbelmoralen extra påtaglig t.e.x när det gäller andra kulturer. Alla kulturer har fördelar, saker som faktiskt till och med är bättre i andra kulturer en i vår ett bra exempel är familjebanden som vi saknar men många kulturer anammar. Vi blundar gärna för problem i vår egen kultur som t.e.x ungdomar som har sex för tidigt men vi är snabba på att kritisera andra och vad dom gör med sina ungdomar, kanske för att vi är en skuldkultur och inte ser hur våra ungdomar är vårt problem. När vi väl ska ta tag i nått av våra problem så börjar vi peka på andra.

"Jag kan inte ha gjort fel". Varför ser man inte till sig själv först och varför har alla åsikter om saker dom inte har kunskap om...det känns lite som Sveriges ledmotiv i bland "peka på andra och påstå att du är ödmjuk"
Vi är ju så försiktiga och tysta eller?
jag förstår inte vad den uppfattningen kommer i från egentligen är vi rätt stränga bara som en sån sak att vi inte klarar av ett TV-program som Grillad. Vi måste moralisera det hela på en gång "hela forumet kommer att vittra sönder om vi tillåter sån här typ av underhållning!" då tänker alltså annan media att dom framför nån slags sanning eller? (i så fall: hjälp hur dumma är vi!) 

nu ska jag kolla på "married with children" ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0