HM gör mig förbannad

Hela två saker har irriterat mig med HM i dag!!!

Debatten om barn kläder har varit het i min vardag nu både i Lady Dahmers blogg och i DN och det blir många konstiga reaktioner. Vissa värkar inte förstå att:
1. Barnet skiter förmodligen i vad det har på sig (till en början) men det ger signaler till vuxna, man pluttar med tjejen i rosa och dunkar killen i blått i ryggen för att hårddra saken.
2. Det dom flesta som gör medvetna val om det här köper könsNEUTRALA kläder och när barnen blir stora nog kanske dom får välja själva om dom vill(så uppfattar jag det hela).
3.Om barnen väljer avvikande kläder och blir mobbad för det (vilket inte har så mycket med kläder att göra) så kan barnet välja att tona ner(om det nu har med kläderna att göra) eller stå på sig. free will, its a bitch!
1½ Sluta sexualisera barn.

Det är klart att man vill ge sitt barn så mycket möjligheter som möjligt redan från början!?
(sen om det blev en pluttig prinsessa eller en macho skogshuggare så är det helt ok)

Jag hittade en riktigt snygg klänning på HM, jag är fortfarande förkrossad över att den inte passar.
Varför inte pröva en större storlek då?
Jo, HM gör sina kläder utifrån storlek 34 och sen gör dom kläderna bara större och större vilket låter logiskt men det är det inte. Jag är normal byggd skulle jag vilja påstå men när jag gick upp i vikt växte även bysten så nu passar 38-40 i midjan men jag måste ha 42 över bysten. Jag har vänner som har storlek 42 och dom har betydligt större byst en mig så dom kan inte heller ha kläderna.
 Vem är kläderna gjorda för... *viskar* storlek 34-36 *spök musik*

Eller är jag ute och cyklar nu igen?


Kommentarer
Postat av: Michelle

Hej!

Jag har en ny tävling i min blogg nu.

Denna gång kan du vinna en underbar klänning från Style by stars!

Klicka dig in på min blogg för att delta!

Lycka till!



http://brunettistorstan.blogg.se

2009-04-20 @ 19:58:24
URL: http://brunettistorstan.blogg.se/
Postat av: MalinB

Amen! Stör mig oxå på att kläderna anpassas som att man är en 34a som växt, varför inte göra kläderna lite mer flexibla? hittar jag nåt som passar så passar det oftast inte över bysten!

2009-05-02 @ 09:43:29
URL: http://knubbismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0