första blogg inlägget.

Jaha, nu ska jag skriva lite. Efter som jag jobba udda tider så kan jag passa på att skriva av mig lite.

Jag tänkte starta en blogg(hatar ordet) mest för att jag älskar uttrycket rocknrollhousewife som myntades när jag och min nyskåning satt på hennes balkong och rökte och beersade. Min vän har redan en blogg (korsbarsblommor) och tyckte att namnet var utmärkt  så jag tänkte att jag kunde ta åt mig all ära.

Jag har haft en blogg förut och den gick det bra för måste jag nog påstå mest p.g.a att den handlade om sex tror jag. Vem vill inte höra andra människors djupaste, mörkaste hemlisar och pervertioner. Efter ett tag dog mina sjuka drag i tackt med att jag sökte hjälp och uppmärksammade problemet. Nu har jag nästan villa, vovve och volvo förutom att jag inte har nått utav det jag just nämde ;)  jag har ett seriöst förhållande vilket ju är ovanligt, jag är dock fortfarande rätt skrewd up men på helt andra sätt.

En sak som jag har svårt för(och med) är att vara tjej, alla krämer, smink och trix va fan!
Jag älskar sexiga feminina grejer men det kräver helt enkelt för mycket. Alla tjejer värkar lägga ner så otroligt mycket tid på stil, matcha och färger och allt va det nu är dom gör(?) till och med syntartjejer... och pengar!
Jag älskar att fynda ju billigare ju bätter plus att man kan köpa 2 ;) orkar tvätta håret typ allra maxigast 2 gånger i veckan, klipper mig när jag blir tvingad osv. Till fest tycker jag det är jette kul  att klä upp sig och det blir rätt bra (på ett speciellt hunter vis) och helt olika från gång till gång. Allt det andra som tjejer gör är ett mysterium...plattånga? ansiktskräm? och va fan är egentligen body butter?

Nu till  det jag tänkte på från börja, oprah(som sakt jobbar skumma tider = kollar på skummtv). I dag på Oprah handlade det om vad man skulle göra i olika situationer och så satte dom förstås folk i dom situationerna typ : en tjej får ordentligt med skit av sin snubbe på gatan och du upptäcker att din kompis kille är otrogen. Vi vill alla tro att vi skulle agera men det är ju att ljuga för sig själv ...ungefär som man vill tro att man inte skulle stödja hitler när han kom till makten. Jag har varigt men när hitler kom till makten! nej, jag har upptäckt två av min kompisars seriösa pojkvänner med att vänstra genom att dom stött på mig. Att berätta eller inte berätta är inte lika lätt som det låter i ett utav fallen vet jag nästan 100%att tjejen skulle bli förbannad och inte tro mig, det andra fallet är en mer komplicerat.

Fy fan, jag har massor att göra och så börjar jag skriva här i stället. Jag hade planerat att dammtorka i dag ju.
Jag är en frenetisk jul fantast så jag har redan massa julångest...städa, pynta, julklappar, glöggfest och jul middagar. Jag har ju för fan inte ens haft inflyttningsfest fast jag flyttade i april! hur ska detta gå!

min data är från amerikat så om jag har skrivigt öåä lite fel är det för att jag inte ser dom...och mitt huvud är lite kasst (och jag är lat) så det kan va endel felstavningar här och var, skit i det fan!

Kommentarer
Postat av: hunter

kanske hinner skriva mer om dilemmat senare...det blev rätt kort.

2008-11-19 @ 13:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0